Friday, October 29, 2010

Tetamu

Haa, ada ape ngan tetamu?? Satu kisah ingin saya jongsikan bersama pembaca sekalian. Pada satu mlm ni saya bersama shbt saya berjalan2 di sunway. bila kami naik bas, kami bertemu ngan orang kulit hitam. Tgk2 dia ckp arab. Jd shbt ana ni yg br blk dr Syria ni tegur lah mereka. Masya-Allah, mereka ni baik betul. Kami baru 17 tp orang arab tu 20>. Sorang je 19. Bersembang ngan diorang mcm dah lame kenal. Kwn saya tu ckp arab la tp saya ckp BI je. Rupa2 nye, org arab ni suka dtg Malaysia sbb die suka ngan orang Malaysia yg datang kat negara diorang. Tp bila diorang sampai sini, lain pulak jdnya. Diorang x ramai kawan. Tp, klu org Malaysia dtg arab, terutamanya mekah ngan madinah, diorang mmg gembira. Diorang lyn btul2. Macam tetamu yg sebenar. Tp kite???

No comments:

Post a Comment